Cazul spalatorie auto

Efecte asupra vecinătăţii produse de spălătoria auto tipică:

  1. Zgomot – generat de Pocesul Tehnologic de Spălare (jet sub presiune aplicat în mod repetat asupra caroseriilor) şi de echipamente (compresoare, pompe, aspiratoare, etc);

  2. ;Dispersii atmosferice - proiectate în spaţiul exterior spălătoriei - rezultă din aplicarea jeturilor de apă sub presiune asupra caroseriilor şi roţiilor acoperite în prealabil cu detergent (pentru a îndepărta sedimente din trafic, iar în cazul podelelor şi motorului lubrifianţi şi produse petroliere);

  3. Îngreunare trafic pietonal şi rutier – valabil în special pentru spălătoriile auto a căror intrare/ieşire este amplasată la concurenţă pentru spaţiu de trecere cu circulaţia pietonală (trotuar) şi rutieră.

  4. Îngreunare trafic RATB – valabil pentru spălătoriile auto amplasate în şi lângă staţii RATB. Staţiile devin locuri de parcare şi manevre de intrare/ieşire pentru clienţii spălătoriei.

  5. Ocuparea carosabilului si a trotuarelor - pentru ca nu exista locuri de parcare dedicate - decat in rare cazuri.

Construcţia tipică ... în care funcţionează o spălătorie auto, prezintă câteva caracteristici: ... E din tablă – reflectă foarte bine zgomotul, nu izolează fonic

... Spaţiul e mic, înghesuit şi exploatat în sensul creării mai multor staţii de lucru - Dacă dispersiile atmosferice produse nu ar fi evacuate în spaţiul atmosferic exterior construcţiei atunci ar încărca atmosfera din incinta la un nivel irespirabil. Spaţiul restrâns cere politica porţilor deschise;

... Nu are porţi etanşe, nu stau închise – porţile când sunt, sunt de tablă/plastic/ineficiente pentru izolaţie fonică ... şi sunt permanent deschise - altminteri atmosfera din interior este irespirabilă pentru lucrătorii spălătoriei.


"Am avut nevoie de 7 luni investite in intelegerea legislatiei, sume serioase de bani (masuratori cinstite de zgomot nu cele masluite depuse la dosarul de autorizare de agresorul prin zgomot, avocat, firma de protectie si paza, montare de grilaje la ferestre), mai mult de 13 petiţii şi acţionarea în instanţă a GNM şi APMB.

Ne-am infruntat cu amenintari si hartuire din partea proprietarului spalatoriei auto, care in final s-a ales cu dosar de cercetare penala, dupa ce a agresat un angajat al firmei de masuratori de zgomot iar pe noi ne-a hartuit in felurite moduri.

Simplu, avea Autoritatile de Mediu aliati (ca de, il lasau sa opereze ilegal) iar pe noi inamici. Totusi nu il acuzam pe vecin. E treaba lui ce cere. Dar acuzam Autoritatile de Mediu. E treaba lor sa refuze - cand legea nu e respectata.

Daca Autoritatile aplicau de la inceput legea, noi, cei vatamati de existenta spalatoriei auto, nu am fi ajuns niciodata sa ne confruntam cu un vecin.

Datorita caracterului rezidential al zonei nu exista temeiul legal pentru existenta si functionarea unei spalatorii auto - exceptand situatia in care Autoritatile locale de Mediu refuzau sa aplice legea si ofereau tot concursul de care erau capabile pentru incalcarea ei.

Pai, ... sa nu se supere vecinul pe noi ca ne opuneam cand oamenii cu legea in mana ii dadusera frau liber?

23.05.2010 - În urma petiţiilor adresate de vecinii afectaţi către APMB, ANPM, şi Ministerului Mediului şi buletinelor sonometrice produse în mod corect de către firme

care au măsurat nivelul real de zgomot produs în timpul funcţionării spălătoriei auto şi depăşirile înregistrate faţă de nivelul maxim admis prin legislaţie APMB a decis să "reconsidere" decizia de emitere a autorizaţiei de mediu pentru spălătoria auto respectivă... A fost primul pas înainte. Apoi APMB a respins solicitarea de autorizaţie de mediu şi GNM a fost la rândul ei silită să dispună oprirea activităţii spălătoriei auto. "