Urbanism Z

Prin Legea 50/1991 sunteţi protejaţi de înfiinţarea în vecinătatea dvs a unei construcţii cu altă utilitate funcţională decât cele învecinate. E nevoie de acordul scris al vecinilor. Totodată, cel puţin în Bucureşti, regulamentul local de urbanism al sectorului în care locuiţi impune diverse condiţii care în general vor conduce către PUZ, PUD pe solicitantul unei autorizaţii de înfiinţare sau de schimbare a destinaţiei unei construcţii în spălătorie auto:

  • pentru certificat de urbanism de înfiinţare construcţie spălătorie auto (orice constructie cu obiect de exploatare diferit de al vecinatatilor sale) e nevoie de acordul scris al vecinilor afectaţi fără de care primaria nu poate, emite cerificat de urbanism/autorizatie de construire cu utilitate funcţională spălătorie auto...
  • aşa cum fără certificat de naştere personal (nu al surorii mai mici... ci chiar al tău) nu ţi se poate face carte de identitate la fel neexistând o construcţie autorizată legal cu act de naştere - autorizaţia de construire pe utilitatea funcţională x - nu poate exista, prin lege, nici analiza agenţiei locale de mediu pentru emiterea autorizaţiei de mediu pentru activitatea x care urmează a se desfăşura în construcţia respectivă;
  • pentru certificat urbanism cu PUZ, PUD va fi nevoie de analiza agenţiilor regionale de mediu şi consultarea publicului înainte de analiza agenţiei locale de mediu ...

Iată tipul de filiera utilizata de o Afacerile Z cu ajutorul functionarilor necinstiti:

  • înfiinţezi legal o pergolă, o magazie, sau un garaj ... la pergole, magazii şi garaje nu trebuie pe legea 50/1991 acord vecini, acord de mediu la înfiinţarea construcţiei, cum trebuie la spălătoriile auto (Arbitrarul este posibil la stabilirea necesităţii acordului de mediu prin lipsa de similitudine între Anexa 1 la OMM 1798/2007 şi Anexa 2 a HG 445/2009. Necesitatea acordului de mediu nu este impusă prin lege sau printr-un cod de bune practici ci se stabileşte de la caz la caz, arbitrar deci, de functionarii autoritatii de reglementare ... bună treabă! (caci vorba aceea " Unde-i lege nu-i tocmeala")
  • faci un contract de comodat cu proprietarul pergolei, magaziei sau garajului....
  • pregăteşti frumos contractul de comodat, o cerere, planurile de amplasament vizate de primarie ale pergolei, magaziei sau garajului şi alte documente care sa contina afirmatiile descrise aici si soliciti la APMB autorizatia de mediu cu obiect spălătorie auto pentru punctul de lucru infiintat in pergola, magazie sau garaj - dupa caz;...
  • APMB incaseaza taxa de analiza, primeste dosarul si iata-te aflat in procedura de autorizare - desi legea spune ca trebuie depuse planurile de amplasament pentru obiectul de autorizatie de mediu solicitat si nu pentru pergola, magazie sau garaj;
  • GNM vine în control şi nu sesizează functionarea in lipsa autorizatiei de mediu (interzisa de lege), detaliile lipsei de autorizaţie de construire spălătorie auto (obligatorie prin lege) şi nici contribuţia spălătoriei nu la ameliorarea ci la amplificarea poluării din zonă. Observa insa ca APMB a primit dosarul spre autorizare;
  • GNM conchide: "se afla in procedura de autorizare" si pleaca. Legea spune ca nu poate functiona fara autorizatie de mediu dar functionarii GNM spun ca da, poate daca se afla in procedura de autorizare;

Acum Afacerea Z are garaj, are spălătorie si patalamale APMB si GNM - Instituţii creatoare de SCUT. În acest caz nu pentru mediu. Pentru solicitantul autorizaţiei de mediu.

  1. aşa depăşeşti faza cu autorizarea de către primărie a înfiinţării construcţiei pentru spălătorie auto (acord vecini, PUZ/PUD şi alte greutăţi legale)....
  2. aşa ţi se primeşte solicitarea pentru emiterea autorizaţiei de mediu ...
  3. apoi se analizează şi aprobă orice simulacru de buletin sono prezinţi ...
  4. apoi APMB emite Decizia de autorizare.

Ca vecin afectat speri sa gasesti dreptatea la alte institutii:

  • vine departamentul de mediu al Politiei Comunitare - vede patalamalele APMB si GNM si zice " Ce vrei domnule, se afla in procedura de autorizare. Nu e de competenta noastra ca functioneaza fara autorizatie de mediu (vorbiti la GNM) sau ca APMB a primit dosarul fara autorizatie de construire. Nu avem ce face nu mai depune petitii ca ne tulburi" ... Ne intrebam: "In ce scop exista departamentul de mediu al Politiei Comunitare?". Nu par sa aiba atributii legale sau daca au ....
  • Vine directia sanitara - nici ei nu au atributii pe lipsa autorizatii - de construire sau de mediu. Constata doar ca buletinul sonometric furnizat de Afacerea Z e OK (nu au atributii sa zica daca intocmit sau nu conform legii), ca activitatea punctului de lucru se afla in procedura de autorizare si ca distanta intre sursa de zgomot si casa ta e de 30 de m - cand in realitate este de 15 m. Desigur ramai inmarmurit si atentionezi ca au facut erori grosolane. Vin din nou si spasit, de data asta, te invita sa rezolvi cu primaria, sau cu alte institutii, daca te deranjeaza ceva, ca in ce ii priveste nu au atributii, chiar daca nu exista autorizatii sau buletinul sonometric nu e chiar cum ar trebui sa fie ...

Voila!

Ce nu permite legea... permit functionari ai APMB, GNM, DSPMB si Departamentului de Mediu al Poliţiei Comunitare sector 2 (a nu se confunda cu poliţiştii comunitari în uniformă care şi-au făcut treaba)

... te-au rezolvat mintenaş... şi au scris pagini de istorie - nu rataţi Buletinele Sono şi nici Dezbaterea Publică alte pagini de istorie scrise de functionarii ai institutiilor mentionate mai sus.

* că veni vorba de garaje, OMS 536/1997, art 3, litera c, interzice activităţi de întreţinere auto în garajele populaţiei.

In cazul nostru aaca functionarii implicati ai APMB, GNM ar fi respectat legea...

... Afacerea Z nu ar fi putut obţine Decizie de autorizare de mediu. Dar cum aplicarea legii este facultativa pentru unii functionari, nu conteaza ca dosarul inaintat spre autorizare nu contine autorizatie de construire (planuri de amplasament) pe obiectul de activitate solicitat (spalatorie auto, de pilda) si buletin sonometric intocmit conform legii. Spre a fi primit solicitarea de autorizare de mediu a unei activităţi APMB ar fi trebuit să constate prezenţa la dosar a mai multor documente între care:

  • plan de situaţie şi plan de încadrare în zonă ale obiectivului spălătorie auto (vizate de primărie, care viză este disponibilă doar dacă primăria a emis autorizaţie de construcţie cu utilitate funcţională aprobată a construcţiei de spălătorie auto).
  • fără aceste două documente vizate de primărie, APMB este obligată de lege să refuze solicitarea de autorizaţie. Vezi art. 8 al OMM 1798/2007 - http://www.anpm.ro/Files/Ord.1798_2007_2009119050250.pdf

Precizăm însă că in final acţiunea conjugată a APMB (după ce dna Genica Bădănoiu l-a înlocuit pe Costel Nedelcu la şefia instituţiei) şi ANPM din luna iunie a condus la respingerea solicitării 11889/16.11.2009 conform legii, între altele din lipsa autorizării de construire pentru utilitatea funcţională spălătorie auto si in baza buletinolor sonometrice intocmite conform legii (pe banii vecinului afectat insa - bani nerecuperati insa de la institutiile care nu si-au facut datoria - ar fi fost necesar un proces de lunga durata).

Orice informaţii aflate pe această pagină sunt cu caracter orientativ. Ulterior lunii iunie 2010 acest site nu a mai fost actualizat din punct de vedere al legislatiei. Vizitatorii sunt rugaţi să consulte cu diligenţă legislaţia actualizată pentru o informare pertinentă şi/sau pentru a se apăra în cunoştinţă de cauză. Autorii http://www.nuzgomot.ro/ nu îşi asumă nici un fel de răspundere în privinţa modului în care Vizitatorii înţeleg să folosească informaţiile de pe site.