Dezbatere Publică

Dacă nu citiţi zilnic mica publicitate a unui "ziar de tiraj, solicitat de populaţie" (citat din anexa 3 la procedura de emitere a autorizaţiei de mediu) atunci este foarte posibil să nu aveţi cunoştinţă că o Afacerea Z este pe cale să ia fiinţă în vecinătatea dvs. spre a vă transforma Ambientul în Purgatoriu... Oricum dezbaterea publică în sine nu vă rezolvă problemele. Este însă un element important dacă va fi necesar să vă apăraţi drepturile în justiţie. Înainte de a participa la dezbaterea publică informaţi-vă (vezi: Cum vă apăraţi).

Publicul român are doar un rol consultativ la dezbaterile publice organizate de agenţiile de mediu. Citat din citatul art 11 al Ordinului Ministrului Mediului 1798/2007: "După realizarea dezbaterii publice şi analizarea rezultatelor acesteia agenţia de mediu împreună cu titularul activităţii şi cu colectivul de analiză tehnică analizează raportul cu concluziile bilanţului de mediu, concluziile dezbaterii publice şi stabileşte dacă emite autorizaţia de mediu cu sau fără program pentru conformare" ... Partitura publicului s-a încheiat fără participare la luarea deciziei.

Aşadar titularul activităţii - parte interesată - şi agenţia de mediu vor decide împreună, ca nişte puteri garante neutre, binele publicului - şi el parte interesată - dar dată deoparte chiar de lege. click pe imagine pentru a vedea clar detaliile.........

Veţi vedea mai jos care este deontologia profesională a funcţionarilor care au reprezentat APMB la dezbaterea publică din 08.02.2010: Alecu Ionuţ fiind vioara întâi a APMB la eveniment:

08.02.10

APMB în opoziţie cu interesele vecinului afectat de înfiinţarea spălătoriei auto:

a respins necesitatea existenţei autorizaţiei de construire şi a planurilor de amplasament aferente pentru spălătorie auto acceptând un contract de comodat pentru un garaj particular ca înlocuitor (!);

a respins necesitatea instalării unor porţi etanşe şi propune în loc instalarea unor prelate care să fie trase în timpul funcţionării spălătoriei (!);

a respins propunerea unui program de funcţionare diferenţiat în weekend şi zilele de lucru dar propune reducerea programului de funcţionare până la ora 22:00 (spălătoria auto funcţiona non-stop);

a admis un buletin sonometric care pe de o parte nu măsura nivelul de zgomot produs în timpul execuţiei procesului tehnologic de spălare (!) iar pe de altă parte nu măsura/indica depăşirile nivelului de zgomot maxim admisibil la graniţa dintre spălătoria auto şi Proprietatea Vecină - teritoriu protejat (!);

a propus ca orice studii de măsurare a nivelului de zgomot să fie plătite de cel care le solicită (!);

a conchis aşteptarea testelor sonometrice efectuate de Garda Naţională de Mediu în prezenţa vecinilor opozanţi (GNM), teste despre a caror existenta nu se mai mentionează nimic ulterior ... iar pe 03.03.2010 a emis decizia de autorizare în absenţa lor.

Urmare a dezbaterii publice a fost incheiat un proces verbal care enunţa cele de mai sus.

Conform concluziilor APMB, solicitantul autorizaţiei îşi putea continua procedura de autorizare precum şi activitatea:

· fără ca documentaţia necesară conform legii să fi fost prezentată de solicitantul autorizaţiei de mediu;

· fără statut urbanistic legal pentru construcţie - spălătoria auto este ilegală din punctual de vedere al Legii nr. 50/1991 republicată care stipulează obligativitatea obţinerii autorizaţiei de construire pentru utilitatea funcţională aferentă fiecărei construcţii nou înfiinţate sau pentru care se solicită schimbare de destinaţie.

· fără acord de mediu pentru investiţia respectivă.

APMB a continuat începând cu 16.11.2009 pe linia inevitabilităţii primirii Solicitării de autorizaţie de mediu 11889/16.11.2009:

a) încălcând interesele legitime ale vecinului afectat (protejate şi de legea 50/1991 şi de legislaţia de mediu).

b) inducând în eroare vecinul afectat:

· că primirea Solicitării 11889/16.11.2009 este un fapt atât legal cât şi ireversibil;

· că buletinul sonometric prezentat de solicitantul autorizaţiei era acceptabil;

· că nu este necesară instalarea de porţi sau alte măsuri de izolaţie fonică (ci doar instalarea unor prelate).

c) Fără a dispune realizarea studiului de impact sau a bilanţului de mediu în ciuda impactului produs de activitatea spălătoriei auto un NOU generator de poluare a cărui înfiinţare induce alimentarea, suplimentarea şi amplificarea poluării sonore precum şi intensificarea frecvenţei de manifestare a poluării deja existente în zonă.

Protecţie? Ameliorare? Nici pomeneală! Spălătoria auto alimentează, suplimentează, amplifică şi intensifică frecvenţa de manifestare a poluării existente deja în zonă. Cu girul APMB şi GNM (vezi buletin sono şi urbanism Z) a căror ştampilă devine SCUT faţă de alte autorităţi ale statului care ar putea să te apere de zgomot.

Halal dezbatere publică. Apoi APMB şi titularul activităţii - ei doi împreună conform legii - iau decizia. Oare ce decizie vor lua?

Este foarte trist când autorităţile statului calcă legea.

Legea însăşi are nevoie de schimbări majore. Vezi Apel NuZ

În iunie 2010 urmând schimbării managementului şi anchetei ANPM, APMB a dispus respingerea solicitării de autorizare 11889/16.11.2009. După 7 luni de opresiune a vieţii familiale şi private a vecinilor afectaţi de funcţionarea spălătoriei auto.

Orice informaţii aflate pe această pagină sunt cu caracter orientativ. Ulterior lunii iunie 2010 acest site nu a mai fost actualizat din punct de vedere al legislatiei. Vizitatorii sunt rugaţi să consulte cu diligenţă legislaţia actualizată pentru o informare pertinentă şi/sau pentru a se apăra în cunoştinţă de cauză. Autorii http://www.nuzgomot.ro/ nu îşi asumă nici un fel de răspundere în privinţa modului în care Vizitatorii înţeleg să folosească informaţiile de pe site.