Autoritatile isi insusesc declaratii false

Fişa de prezentare pentru solicitarea de autorizaţie de mediu 11889/16.11.2009 însuşită de APMB (înainte de schimbarea conducerii operată în mai/iunie 2010)/GNM în vederea emiterii Deciziei din 03.03.2010 conţine şi concluzii şi informaţii false. Sunt descrise mai jos:

Declaraţia Falsă 1 - "Obiectivul Analizat se incadreaza in planurile de urbanism si amenajare a teritoriului". ......

În realitate nu există la 16.11.2010 o autorizaţie de construire şi planuri de amplasament pentru “Obiectivul Analizat” care este o "staţie de întreţinere auto cu staţie de epurare ape uzate" (spălătorie auto) ci exista numai autorizaţia de construire pentru o copertină parcare/garaj - care are un cu totul alt statut urbanistic şi un regim de autorizare mult simplificat (Urbanism Z) prin raport cu o spălătorie auto.

Ordinul Ministrului Mediului 1798/2007 precizează foarte clar prin articolul 8 lista documentelor în absenţa cărora solicitările de autorizaţie de mediu trebuie refuzate - între ele planurile de amplasament pentru obiectul de autorizare solicitat (in acest caz s-au furnizat planuri de amplasament vizate de primaria de sector pentru "copertina parcare" si au fost acceptate de APMB contrar prevederilor legii care obliga la prezentarea planurilor de amplasament pentru "spalatorie auto" (obiectul de activitate solicitat pentru autorizatia de mediu).

Mai mult şi APMB şi GNM/CMB au fost informate in scris de interdicţia emisă de Primăria Sectorului 2 cu privire la înfiinţarea unei spălătorii auto la locaţia respectivă.

Cu toate acestea APMB şi reprezentanţii a admisîn mod ilegal Solicitarea 11889/16.11.2009. GNM/CMB admis la rândul ei această ilegalitate.

În plus Ordinul Ministrului Sănătăţii 536/1997 interzicea desfăşurarea activităţilor de întreţinere auto în garaje.

Analiza APMB şi GNM/CMB ignoră lipsa de adevăr din fişa de prezentare şi acceptă inţierea procedurii de autorizare, lăsând spălătoria auto să funcţioneze într-un garaj particular în lipsa autorizaţiei de construire şi de mediu.

Se incălcau simultan: legea 50/1991, legea 265/2006, Ordinul Ministrului Mediului 1798/2007, Ordinul Ministrului Sănătăţii 536/1997.

Declaraţia Falsă 2 - "Singurele surse de poluare sonoră sunt compresorul amplasat în camera tehnică şi traficul autovehiculelor".

Orice copil ar fi putut constata zgomotul produs de jeturile de apă dar analiza functionarilor APMB şi GNM/CMB a omis să îl constate, evalueze şi menţioneze la data dezbaterii publice din 08.02.2010 şi în continuare pana la inlocuirea conducerii APMB.

În realitate zgomotul produs de jeturile de apă proiectate asupra caroseriilor autovehiculelor este o a treia sursă importantă de poluare sonoră, cu impact sever asupra vecinătăţilor (o proprietate vecină, o staţie de troleibuz şi parcul public aflat vis-a-vis de spălătoria auto).

...Întrucât jeturile de apă aplicate sub presiune asupra caroseriilor autovehiculelor sunt declarate inexistente ca sursă de poluare sonoră (!) buletinul sonometric furnizat de solicitantul autorizaţiei nu măsoară defel zgomotul produs de ele. Acel buletin sonometric este utilizat de APMB şi GNM/CMB ca document de fundamentare a Deciziei de emitere a autorizaţiei din 03.03.2010 în privinţa respectării factorului de mediu zgomot vibraţii. Deci un buletin sonometric realizat în condiţii de neexecutare a procesului tehnologic de spălare a autovehiculelor este documentul de fundamentare a respectării prevederilor legislaţiei în privinţa factorului de mediu zgomot vibraţii.

Buletinul sonometric prezentat de solicitantul autorizaţiei de mediu el a fost livrat către şi luat de bun de către:

- APMB - toti funcţionarii APMB implicaţi în evaluarea dosarului. Precizăm însă că acţiunea conjugată a APMB (dupa ce Genica Badanoiu a devenit director in locul lui Costel Nedelcu) şi ANPM din luna iunie a condus la respingerea solicitării 11889/16.11.2009 conform legii, după mai mult de 230 de zile de funcţionare ilegală a spălătoriei auto;

- GNM/CMB - Ion Viorel Glăman, Alexandru Toma la controlul din 22.02.2010. Se adaugă Gabriela Gaia care în adresa 855/CB/03.06.2010 anunţă că a amendat societatea cu 50.000 RON, păstrând însă concluziile raportului 78 privind relevanţa buletinului sonometric şi adăugă unele precizări hilare .. nu le mai împărtăşim aici, se înscriu şi ele în categoria "atestare fapte şi împrejurări necorespunzătoare adevărului". GNM este silită în final (prin concluziile trase de ancheta ANPM, noul management de la APMB şi Primăria Sectorului 2) să dispună oprirea activităţii spălătoriei auto;

- DSPB - ... raportul de control DIV-3-2389- 801/10.05.2010 al direcţiei de sănătate publică a municipiului Bucureşti, verificat de Pană Daciana (?) - absolut ruşinos, sperăm că dna Pană nu mai este plătită de stat din impozitele noastre;

Departament Mediu Poliţia Comunitară sector 2 - Dna ecolog Tănăsescu nu a făcut decât să traseze sarcini către alte instituţii şi a fost exasperată ca a primit mai multe petiţii de la noi. Peste 230 de zile ne-a torturat spălătoria auto dar tot pe noi s-a supărat dna Tănăsescu - sperăm că dna Tănăsescu nu va mai fi plătită de stat din impozitele noastre

Analiza APMB şi GNM/CMB ignoră lipsa de adevăr din fişa de prezentare şi din buletinul sonometric care era irelevant pentru determinarea impactului zgomotului produs de spălătoria auto asupra ambientelor învecinate şi acceptă inţierea procedurii de autorizare, lăsând spălătoria auto să funcţioneze pe parcurs.

Se încălcau simultan: legea 265/2006, Ordinul Ministrului Sănătăţii 536/1997.

Declaraţia Falsă 3 - "Obiectivul Analizat nu perturba arealul invecinat datorita tipului activitatii desfasurate si modului corect si eficient de organizare a fluxului tehnologic”.

În realitate “Obiectivul Analizat” afectează în mod sever calitatea vieţii în vecinătate, produce prejudicii de natură ecologică, fizică, psihică şi financiară teritoriilor protejate învecinate şi ameninţă valoarea imobiliară a proprietăţilor învecinate. Spălătoria auto alimentează, suplimentează, amplifică şi intensifică frecvenţa de manifestare a poluării existente deja în zonă. Pentru detalii vezi Efecte asupra mediului.

Raportul de control al GNM/CMB 78/22.02.2010 la fel ca şi analiza APMB îşi însuşeşte gratuit (...) falsurile înaintate de solicitantul de autorizaţie în fişa de prezentare precum şi concluziile unui buletin sonometric irelevant. Decizia de autorizare din 03.03.2010 este emisă de APMB, condusa de Costel Nedelcu, cu binecuvântarea de "consigliere" a GNM/CMB în ciuda încălcării simultane a legislaţiei urbanistice, a celei de mediu şi a deontologiei profesionale cerute unor funcţionari ai statului.

Se încălcau simultan: legea 265/2006, Ordinul Ministrului Sănătăţii 536/1997.

Orice informaţii aflate pe această pagină sunt cu caracter orientativ. Ulterior lunii iunie 2010 acest site nu a mai fost actualizat din punct de vedere al legislatiei. Vizitatorii sunt rugaţi să consulte cu diligenţă legislaţia actualizată pentru o informare pertinentă şi/sau pentru a se apăra în cunoştinţă de cauză. Autorii http://www.nuzgomot.ro/ nu îşi asumă nici un fel de răspundere în privinţa modului în care Vizitatorii înţeleg să folosească informaţiile de pe site.